Jak lokal powinien być przystosowany do sprzedaży lodów?

Decyzja o sprzedaży lodów zapadła, jednak czy lokal powinien być odpowiednio dostosowany do sprzedaży lodów? Sprawdziliśmy to i spieszymy z odpowiedzią, które mamy nadzieję, że rozwieją Państwa wątpliwości. 

Jaką lokalizację wybrać, aby lokal był chętniej odwiedzany przez klientów?

W branży gastronomicznej jeżeli zależy Państwu na odpowiednim zainteresowaniu, należy zwrócić uwagę na dobrą lokalizację. Używając tego sformułowania mamy na myśli miejsce, które będzie zwracało uwagę potencjalnych klientów. Lody są często nieodłącznym elementem “udanych wakacji”, a więc wraz ze wzrostem temperatury więcej ludzi zaczyna więcej czasu spędzać na świeżym powietrzu- co za tym idzie? Nasza sprzedaż lodów również wzrasta.

Ile i jakie pomieszczenia powinny się znajdować w naszej lodziarni ?

Najlepszym rozwiązaniem w lokalach gastronomicznych jest zagospodarowanie przynajmniej 5 pomieszczeń: główne pomieszczenie, dwie łazienki – dla personelu i klientów, magazyn oraz szatnia dla pracowników.

Przeznaczenie pomieszczeń w lokalu gastronomicznym

Po wejściu do lokalu klienci powinni znajdować się w głównym największym pomieszczeniu użytkowym. Powinno być ono podzielone na dwie sekcje – dla klientów oraz pracowników. W przestrzeni dla gości powinny się znajdować się stoliki i krzesła (pamiętajmy, że tworząc tą przestrzeń, dajemy klientom miejsce spotkań, przez co poszerzamy grono stałych i lojalnych użytkowników). Ważnym aspektem jest zakup krzesełek dla dzieci oraz przygotowanie kącika dla nich. Wiąże się to z tym, iż Państwa lokal będzie przyjazny rodzinom.

Nie zapominajmy, że również na tej samej przestrzeni muszą znajdować się witryny mroźne, w których będą znajdować się kuwety z lodami, miejsce do przechowywania wafelków oraz kawałek blatu roboczego wraz ze zlewem.

Jak już wcześniej wspominaliśmy potrzebne będą również toalety. Łazienka dla personelu według wytycznych sanepidu powinna (nie musi) być złożona z dwóch części – pomieszczenia z sedesem, a drugi z umywalką. 

Kolejnym pokojem, który trzeba odpowiednio wyposażyć jest magazyn. To w nim powinny znajdować się zamrażarki do magazynowania produktów gotowych – lodów, oraz półki na trzymanie kartonów z wafelkami i wszystkimi dostępnymi dodatkami. Pamiętajmy o odpowiedniej temperaturze, aby nasze produkty zachowały świeżość jak najdłużej. 

W szatni dla pracowników powinny znajdować się szafki do przechowywania prywatnych rzeczy personelu. Najlepiej, aby każdy pracownik miał wygospodarowane swoje miejsce zamykane na klucz. 

Jak najlepiej zachować higienę w lokalu ze sprzedażą lodów?

Ze względu na specyfikację lodów zalecamy, aby podłogi nie wykładać wykładziną, ponieważ w lodziarni mamy do czynienia z jedzeniem, dziećmi, w związku z tym liczne zabrudzenia są nieuniknione. Projektując lodziarnie polecamy wyłożyć podłogę kafelkami. Pozwoli to na odpowiednie utrzymanie czystości oraz ułatwi proces sprzątania podczas codziennego użytkowania lokalu. 

Odpowiedni lokal to już połowa sukcesu, dystrybucją lodów zajmujemy się my, dlatego postaw na Sweet Lód i nie martw się o produkty gotowe w swojej lodziarni. 

Zapraszamy do kontaktu