Jakie wymagania powinien spełniać pracownik sprzedający lody?

Podstawą dobrej firmy jest jej personel. W sektorze gastronomicznym jest to szczególnie ważne, ponieważ to oni tworzą wizerunek marki i mają bezpośredni kontakt z klientem. Dlatego warto poświęcić odpowiedni czas na budowanie swojego zespołu. Są jednak pewne założenia, które pracownik musi spełniać – specyfikacji gastronomii. Przedstawiamy Państwu najważniejsze informacje o wymaganiach dotyczących pracowników. 

Formalności

Przed zatrudnieniem nowego pracownika warto zapytać, czy posiada orzeczenie do celów sanitarno-epidemiologicznych. Ustawa z dnia 7 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2008 r. nr 234, poz. 1570, z późn. zm.) wskazuje, że obowiązkowa dotychczas książeczka sanepidowska zostaje zastąpiona przez orzeczenie do celów sanitarno-epidemiologicznych. W praktyce jednak orzeczenie to nadal ma formę książeczki, ponieważ ustawa nie doprecyzowała, jak ma ono wyglądać. Ponadto należy również pamiętać, że niezależnie od formy tego zaświadczenia, wymaga ono przeprowadzenia tej samej procedury i wykonania tych samych badań. 

Jeżeli osoba zainteresowana nie posiada owego orzeczenia – skieruj go na badania jeszcze przed podjęciem pracy w lokalu. To w tej karcie znajdują się wszystkie informacje o stanie zdrowia tej osoby. Pracownik może wyrobić ową książeczkę w najbliższej stacji sanitarno-epidemiologicznej, w której konieczne jest pozostawienie materiału do badań. Po otrzymaniu wyników,  uda się do lekarza medycyny pracy, który zleca dodatkowe badania, na podstawie których wyda orzeczenie o zdolności do wykonywania zawodu. Warto pamiętać, że wyrobienie książeczki sanepidowskiej, zajmuje koło ok. 2-3 tygodni, a koszt jej wyrobienia to ok. 200zł.

Podejście do pracy

Jak wiadomo, lodziarnie mają dużo więcej klientów w soboty oraz niedziele niż w ciągu tygodnia roboczego. Duża ilość klientów ma wtedy wolne, dlatego wybierają się na spacer do parku, bądź do miasta, w upalne dni zazwyczaj korzystają z lodziarni, co sprawia, że lokal potrzebuje zwiększonej liczby pracowników na zmianie. Dlatego warto podczas pierwszej rozmowy z przyszłym pracownikiem wspomnieć o pracy także w weekendy. 

Nastawienie do klientów

Jak wspominaliśmy na początku, pracownik Państwa lokalu to wizytówka. Ma on pierwszy i ostatni kontakt z klientem i to często od niego zależy czy klient do Państwa wróci.Kluczowym zatem jest, aby miał on odpowiednie podejście do klienta. Bycie miłym i kulturalnym, nie tylko umili ludziom dzień, ale również zachęci ich do powrotu do Państwa lokalu. 

Menu 

Poza zapoznaniem z polityka firmy, jej kulturą oraz szkoleniem BFP, warto pamiętać, aby nasz pracownik zapoznał się ze smakami oferowanych lodów rzemieślniczych. Warto, aby umiał także doradzić klientom, szczególnie w przypadkach, gdy klienci posiadają uczulenia czy alergie. Wiedza odnośnie składników alergicznych w danych kuwetach z lodami rzemieślniczymi z pewnością przysłuży się pozytywnym wrażeniom klientów. 

Listę składników alergennych uzyskają Państwo zamawiając nasze lody rzemieślnicze Sweet Lód. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą.